Silnik 2.0 TDI 170 km i DPF

Zwiń
X
Zwiń
Posty
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Michal Kce
    Classic
    • 2014
    • 3

    Silnik 2.0 TDI 170 km i DPF

    Jaki zapach polecacie? Ogólnie zazwyczaj kupuję vanilie, ale chciałbym jeszcze jakiś drugi inny zapach. Liczę na Was
  • leszeks
    Classic
    • 2012
    • 17

    #2
    Silnik 2.0 TDI 170 km i DPF

    Hej. Rocznie przelatuję około 30 000 km. Dużo i nie dużo. Proporcje miasto/trasa 50/50. Z czego większość miasta nocą.

    Kupiłem salonowego Superba 2013 z 2.0 TDI 170 km i DPF. Jakie są wasze doświadczenia z filtrem cząstek?
    Czy codzienna trasa Ursus - Mokotów (20km) ze średnia prędkością 40 km/h można uznać za krótkie odcinki? Pytam, bo tyle minimalnie przelatuję na zimnym w mieście.

    Dodam jeszcze, że śmigam stosunkowo płynnie. Spalanie na kompie w TDI na tym odcinku to 5.5. Z kolei w poprzednim aucie - O2 1.6 benzyna 7.1 L.

    [ Dodano: Pon 25 Mar, 13 18:56 ]
    Anyway. Pytanie tylko brzmi:
    Czy ktoś z Was podobnie używa auto mając DPFa? Macie problemy? Czy DPF i problemy to mit, jak ten z gazem.
    http://www.skuterowo.com

    Komentarz

    • piotrek_gdy
      RS
      • 2008
      • 7723
      • Volkswagen
      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

      #3
      Zamieszczone przez leszeks
      Czy DPF i problemy to mit
      nie, nie mit
      DPF musi sie wypalić co jakiś czas, więc licz się z tym, że bedziesz musiał przegonić auto co jakiś czas
      ja swojego sie pozbyłem bo jeżdżąc tyle co ty zatkał mi się
      przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

      wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

      Komentarz

      • Enriquez
        RS
        • 2009
        • 7685
        • Superb III (3V3)

        #4
        ja mam na razie odmienne zdanie niż piotrek. Do roboty mam 9km i jest to zazwyczaj w porannym korku. Na razie zero problemów z DPF - przejechane 12500km, wypala się w międzyczasie. Co jakiś czas sprawdzam sobie VCDSem jak tam jego stan i jest OK. Nie przejmuję się w ogóle podwyższonymi obrotami w trakcie wypalania na postoju. Gaszę silnik i tyle. Póki co, ash volume 0,00g. Aha, profilaktycznie olej zmieniam przy 15.000km. No i raz na tydzień, dwa - samochód dostaje w palnik na autostradzie dla zdrowotności i zadowolenia kierownika.
        Pozdrawiam
        Marcin

        Komentarz

        • piotrek_gdy
          RS
          • 2008
          • 7723
          • Volkswagen
          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

          #5
          Zamieszczone przez Enriquez
          przejechane 12500km,
          u mnie problemy zaczęły się od przebiegu 57tkm- wtedy pierwszy raz zapaliła się kontrolka
          po kilku wypalaniach (ostatnio VCDSem) przy 62tkm pozebnałem DPF i powitałem virusa :wink:
          przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

          wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

          Komentarz

          • Enriquez
            RS
            • 2009
            • 7685
            • Superb III (3V3)

            #6
            piotrek_gdy,

            Zgadzam się, dlatego nie mówię, że u mnie nie zrobi to pewnego dnia OUT, kiedy to koszt usunięcia będzie niższy niż szarpanie się z nim.
            Pozdrawiam
            Marcin

            Komentarz

            • ketivv
              L&K
              • 2011
              • 1155

              #7
              Zamieszczone przez leszeks
              Czy codzienna trasa Ursus - Mokotów (20km) ze średnia prędkością 40 km/h można uznać za krótkie odcinki? Pytam, bo tyle minimalnie przelatuję na zimnym w mieście.
              Yeti 2.0 TDI oczywscie DPF :-) codziennie trasa 2 do 3 razy po 4-6 km
              raz na 5 lub 8 dni trasa od 250-500 km mniej więcej raz w miesiącu jakaś autostrada
              obecnie neicałe 60 tys km kontrolka DPF nigdy mi nie błysneła
              2 może 3 razy auto podniosło sobie wolne obroty włączając wszystkie wentylatory przy chłodnicach co odczytuje jako początek "wypalania w tle" wtedy w tym samym dniu lub następnym organizowałem sobie trasę min 50-80 km i problem znikał

              Komentarz

              • piotrek_gdy
                RS
                • 2008
                • 7723
                • Volkswagen
                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                #8
                ketivv, ty masz inny silnik :roll:
                przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                Komentarz

                • ketivv
                  L&K
                  • 2011
                  • 1155

                  #9
                  silnik inny ale DPF pewnie ten sam, ogólnie nie spędza mi on snu z powiek
                  ważną sprawą jest czysty nie przytkany filtr powietrza, ważne żeby nie był mocno zapylony bo mniej O2 = więcej sadzy

                  Komentarz

                  • rezon
                    RS
                    • 2006
                    • 1894
                    • Volvo
                    • AKL 1.6 MPI 101 KM
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez ketivv
                    raz na 5 lub 8 dni trasa od 250-500 km mniej więcej raz w miesiącu jakaś autostrada
                    i tu masz przyczynę zdrowia swojego DPF, albo raczej opóźnienia choroby. Zwłaszcza przegonienie autostradę mu dobrze robi, turbinie zresztą też...

                    Komentarz

                    • Mery 1,9 TDI
                      Drive
                      • 2004
                      • 68

                      #11
                      mam podobny silnik w pasku. przelatane 150 tys w warunkach jakie cie interesują. ani razu kontrolka sie nie pojawila, wypalanie - tak i owszem, nawet co 500 km
                      Octa ASV 119/261(fabryka) 136/328(Masters)

                      Komentarz

                      • imported_Maniuś
                        Drive
                        • 2008
                        • 65

                        #12
                        A nie jest tak, że wystarczy 5 km przejechać by się dopalił pdf po wcześniejszym staniu w korkach ??
                        Biały klekot

                        Komentarz

                        • sopocianin
                          Ambiente
                          • 2012
                          • 137
                          • Mercedes-Benz

                          #13
                          a moja czaem na siwo dyma walnie i jest ok
                          SOSNOWIEC JEST NA ŚLUNSKU

                          Komentarz

                          • kc2ine
                            Ambiente
                            • 2012
                            • 134

                            #14
                            co za idiotyczny pomysl z tym DPF...nigdy bym nie kupil takiego silnika,
                            wystarczy mi ze psa musze wyprowadzac na spacer, ale zeby jeszcze auto??? :evil:

                            Komentarz

                            • Maicroft
                              Moderator
                              S_OCP MemberModeratorr
                              • 2004
                              • 25757
                              • Audi

                              #15
                              Nie ma co dramatyzowac. Przy aucie ktore jezdzi normalnie, filtr wypala sie rowniez normalnie.

                              Jak pies biega w ciagu dnia, to nie trzeba go juz extra wyprowadzac :diabelski_usmiech
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz

                              • rezon
                                RS
                                • 2006
                                • 1894
                                • Volvo
                                • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez Maicroft
                                Przy aucie ktore jezdzi normalnie, filtr wypala sie rowniez normalnie.
                                Jak pies biega w ciagu dnia, to nie trzeba go juz extra wyprowadzac

                                Przegonić od czasu do czasu i spokój. CHyba, że ktoś jeździ tylko po mieście albo "oszczędnie" tj. 60 na 6 to nie ma zmiłuj - sam prosi się o kłopoty z DPF

                                Komentarz

                                • DeX
                                  Drive
                                  • 2012
                                  • 87

                                  #17
                                  Zastanawiam się nad przesiadką na Superba 2.0 TDI 170 ( rocznik 2009-2012 ) czy z racji na DPF stosuje się jakiś specjalny olej silnikowy na wymiany?

                                  Komentarz

                                  • Maicroft
                                    Moderator
                                    S_OCP MemberModeratorr
                                    • 2004
                                    • 25757
                                    • Audi

                                    #18
                                    507.00 czyli taki sam jak do 1.4TSI gdzie norma obowiazujaca to 504.00 :idea:
                                    Spritmonitor.de

                                    Komentarz

                                    • DeX
                                      Drive
                                      • 2012
                                      • 87

                                      #19
                                      6 litrów pewnie się mieści ?

                                      Komentarz

                                      • Maicroft
                                        Moderator
                                        S_OCP MemberModeratorr
                                        • 2004
                                        • 25757
                                        • Audi

                                        #20
                                        Nie cale 5l wchodzi do wymiany i w zakresie 15kkm ta resztke najczescie mozna dolac.
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz

                                        • DeX
                                          Drive
                                          • 2012
                                          • 87

                                          #21
                                          Ogólnie autko warte grzechu ? Mam na myśli wersję z manualną skrzynią z początków produkcji 2009 - 2012 z przebiegiem około 100 000 KM.
                                          Co może być potencjalnie do zrobienia/wymiany przy takim przelocie?

                                          Komentarz

                                          • Maicroft
                                            Moderator
                                            S_OCP MemberModeratorr
                                            • 2004
                                            • 25757
                                            • Audi

                                            #22
                                            Nie wiem, przy 80kkm :lol: nic nie trzeba bylo dotknac mimo ze auto ma DSG i 200KM w tej chwili
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz

                                            • DeX
                                              Drive
                                              • 2012
                                              • 87

                                              #23
                                              Rozumiem, że kolega posiada takowy model ?

                                              Komentarz

                                              • Maicroft
                                                Moderator
                                                S_OCP MemberModeratorr
                                                • 2004
                                                • 25757
                                                • Audi

                                                #24
                                                Tak, to z wlasnych doswiadczen. Mamy taki w domu. Jeden z pierwszych 2008 CBBB ale z DSG
                                                Spritmonitor.de

                                                Komentarz

                                                • Andja
                                                  Rider
                                                  • 2006
                                                  • 596

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez kc2ine
                                                  co za idiotyczny pomysl z tym DPF...nigdy bym nie kupil takiego silnika,
                                                  wystarczy mi ze psa musze wyprowadzac na spacer, ale zeby jeszcze auto??? :evil:
                                                  :lol: :lol: pisze to osoba co jeździ 1.6MPI :P :wink:

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...